Учениците от 4 клас се оценяват със следните количествени оценки, според наредбата на МОН :
- Отличен 6
- Много добър 5
- Добър 4
- Среден 3
- Слаб 2
·
Отлично –
ученикът постига напълно очакваните резултати от учебните програми. В знанията
няма пропуски. Усвоени са всички нови понятия и ученикът ги използва успешно.
Притежава необходимите компетентностите и може да ги прилага самостоятелно при
решаване на учебни задачи в различни ситуации. Действията му са целенасочени и
водят до отличен краен резултат.
·
Много добре –
ученикът постига с малки изключения очакваните резултати от учебните програми.
В знанията има незначителни пропуски, които не са съществени. Усвоени са новите
понятия и повечето от тях се използват правилно. Демонстрира придобитите
компетентности при решаване на учебни задачи в познати ситуации, а нерядко – и
в ситуации, които не са изучавани в клас, макар това да става с известна
неувереност. Действията му са целенасочени и водят до краен резултат.
·
Добре –
ученикът постига преобладаващата част от очакваните резултати от учебните
програми. Демонстрира добри знания и умения на познавателно равнище разбиране,
успешно се справя с познати ситуации, но се нуждае от помощ при прилагането на
знанията и уменията си в непознати ситуации. В знанията има някои пропуски.
Усвоени са преобладаващата част от новите понятия.
·
Задоволително –
ученикът постига само основните очаквани резултати от учебните програми. В
знанията си ученикът има сериозни пропуски. Усвоени са само някои от новите
понятия. Притежава малка част от компетентностите в съответствие с учебната
програма. Може да ги прилага с пропуски и грешки в задоволителна степен.
·
Незадоволително – ученикът НЕ постига нивото на знания, умения
и отношения ,съответстващо на очакваните резултати в учебната програма по
учебния предмет за съответния клас ; НЕ владее новите понятия; НЕ
притежава необходимите компетентности;